Snöig morgon och otrevligt bemötande

Hej på er i snön och kylan! Imorse när vi skulle iväg till dagis så var det alldeles för mycket snö här för att bege sig iväg med vagnen så jag valde att ta fram pulkan som A kunde åka i medan V kunde pulsa i snön. Det är inte så långt till busshållplatsen från hemma så det beslutet kändes bra. Och när vi kom ut så insåg jag att det inte var plogat någonstans så det var verkligen rätt beslut att ta. Så när vi äntligen kom till busshållplatsen så fick de två sitta på varsin filt på bänken vid busshållplatsen, väl skyddade från snöandet. När bussen kom lyfte jag upp A i famnen och bar samtidigt på pulkan. Vi klev in i bussen och satte oss vid barnvagnsutrymmet på bussen och A skrek och var ledsen. Vi satt där och väntade på att bussen skulle åka men det gjorde den inte. Jag tittar mot föraren och känner och ser att han blänger på mig i backspegeln. Jag tittar frågande tillbaka men han säger ingenting utan bara glor och kör inte. Jag tänker att man kanske ändå måste betala men jag har ju två barn att ta hand om och ett ledset barn och vill inte gå fram utan vill fokusera på att ta hand om dem. Jag säger att jag har busskortet i fickan vilket jag har och han gör en arg gest och åker iväg. Jag tycker detta känns obehagligt så när bussen stannar där vi ska kliva av så går jag fram med A i famnen och pulkan och stämplar busskortet och kliver sedan av. Det kändes precis som om hans tanke var att sätta mig på plats på något vis. Som om jag ska inte komma där och tro att jag kan klara mig ensam i trafiken i detta snöoväder med två små barn utan du ska hellre vara hemma. Typ att han ska försvåra en redan utsatt situation då man ska sköta och ta hand om flera saker samtidigt som mamma. Urg!

Vid nästa busshållplats fick vi kliva på den bussen vid barnvagnsdörren och två resenärer hjälpte mig in med pulkan. Tack! Känns bara som att i detta snökaos som råder så måste man hjälpa till och inte stjälpa såsom den första busschauffören gjorde :(

Hoppas ni alla får en fin dag! Jag ska försöka att fokusera på annat nu. Må gott!
Kommentera inlägget här: