Virkade skor, rosor, ordspråk och getingar

Idag har vi besökt två lekparker hela familjen och den andra lekparken vi var på var på Mulle meck parken i Solna. På den första lekparken hade de invigning idag och det fanns sådana här söta björnar i trä som på bilden nedan :) Lille A satt och kramade björnen jättelänge. Runt om själva lekparken hade de planterat plommon, smultron, körsbär och svarta vinbär så jag åt massor med svarta vinbär som jag älskar. 
Jag fick dessa fina skor av mamma och de är både fina och jätte sköna att ha på sig.
 Den där björnen, hihi
Jag vet inte om man ser det på bilden men dessa rosor var jätte höga och stora och härligt gula :)
Titta så fin! På vägen till bilen från lekplats nummer 1. 
Det fanns vita rosor också
Stämmer bra. Man ska aldrig ge sig. 
Ordspråket och såklart mycket mer skoj kunde man hitta i Mulle meck parken.
Det som inte var lika roligt var att jag fick syn på ett stort hål vid ingången till labyrinten på Mulle meck parken och in och ut från detta hål flög det massvis med getingar. De hade byggt bo där alla barn leker! Fy och fasa! Jag ringde med en gång till ansvariga för mulle meck parken och ringde första bästa telefonnummer som jag fick upp. Jag ringde tydligen till frun till han som gjort själva parken som blev mycket bekymmrad och skulle med en gång ringa Solna stad. Hon bad mig sätta upp en lapp sålänge och det gjorde jag där jag varnade för dessa. Hua. Ovanför hålet på bilden så flyger det en geting. 
 
Annars har vi haft en bra dag denna sommardag i juli! 
Shaniiia:

jag är en ny bloggare skulle ni kunna kolla på min blogg, ge gärna tips.
http://shaniiia.blogg.se

Svar: Kikade in till dig nyss :)
Christin

Ramona:

Mysigt det låter, förutom getingar då. Så läskigt :( Hoppas du får en toppen dag :)

Cissi :

Låter som en mysig dag men vad obehagligt med getingarna! Hoppas de åtgärdar det snart!

Gratisvavvan:

Haha, vilken söt björn. :-)

Heléna:

Så härliga bilder! Bra och ansvarstagande av dig att se till att varna för getingarna så ingen blev stucken av dem <3 Kram <3

Kommentera inlägget här: