Cykla, cykla, cykla och Myrorna

Jag ska kika på hur man nollställer mätaren på cykeln och sedan ska jag skriva här i bloggen hur långt jag cyklar varje dag för det blir mycket cyklande och jag älskar friheten med cykel! 
Cykelväg till höger och gåendes till vänster och en fin bro att cykla över. Vinden blåser i håret när man cyklar på den här bron (oftast) men idag var det nästan vindstilla. Man såg Finlandsbåtarna och segelbåtar till havs längst med cykelturen. 
Gillar kombinationen av att bron är rosa undertill och att det vid fototillfället gick en tjej med violetta kläder över bron :)
Artemisgatan. Jag gillar lugnet med denna gata trots att den ligger bredvid och mitt i stadspulsen men ändå inte. En liten gömd gata med fint namn och charm alldeles bredvid tunnelbanestationen Ropsten. När man vandrar vidare upp från tunnelbaneuppgången möts man av Hjorthagen och närbutikerna på vägen till Myrorna. Det är något med detta område som tilltalar mig så otroligt mycket. 
Ville valde nagellacket som jag har på mig idag. Någonting med sugar hette färgen och sedan någonting med färgen lila. 
Cykelturen slutade vid Myrorna och jag cyklade i trafiken idag (läs: det kom en gammal veteranare som kunde att vägen jag cyklade på var en huvudled så jag hade företräde) fast det var inte alls mycket trafik där jag cyklade. Jag som inte har körkort behöver nog uppdatera mina trafikkunskaper lite :) 
 
Vad jag köpte:
Jag hittade en barbiedocka som jag köpte mest för den fina klänningens skull som jag ska ha till de barbiedockorna som jag sparat från när jag var liten. 
En tröja men som kommer bli som en klänning med gulligt mönster som lille Antons docka ska ha på sig. 
En blommig soffa till mushuset (Sylvanian family)
Och så kan mössen nu sola, hihi:
Dessa solstolar kommer nog från 70-talet med tanke på mönstret. I samma paket fanns de små kopparna och dessa ska bli fina att bara ha som prydnad. 
Bok om smink och skönhetsprodukter och tips hur man lägger make up och halsband i två rosa nyanser som jag ska ha på mig till en fest med 80-tals tema lite längre fram under sommaren. 
En japansk liten Kokeshi docka i trä som jag samlar på och ett armband från Pilgrim för 20 kr (!). Jättefint är det med blå stenar. 
 
 
Ha en trevlig lördagskväll på er! 
 
Ny kategori på bloggen: Second hand och loppis!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Anonym:

Fint lack /Mia

Anonym:

Fint lack /Mia

Kommentera inlägget här: