Lite om pedikyr

Jag fick en fråga om pedikyr i inlägget nedan och det handlade om filning av fötterna. Jag hade velat prova Schools senaste elektriska fotfil som jag trodde var jättebra men jag har fått reda på att denna inte alls är bra och fick tipset om att istället fila fötterna innan man gör sig ett fotbad. Jag har testat att fila fötterna efter fotbad men det fungerar ju inte alls. Jag ska testa att fila fötterna innan fotbad och så är jag nyfiken på hur en sådan här fotskrubb/pimpsten fungerar och om den är bra. Jag hade chansen idag att köpa en men gjorde det inte och det ångrar jag massor nu. 
Från Lagerhaus och kostar endast 19 kr
 
Sen så tipsar jag er om en liten webbutik som säljer badkulor och det är Söta hem. De har sådana genomskinliga i 25 pack :) Dessa badkulor är nostalgi för mig då jag alltid köpte dessa när jag var i tonåren/liten. Man var tvungen att sätta upp håret i tofs när man använde dessa kommer jag ihåg då håret annars blev superfett. 
Badkulor
 
Mia:

Jag tror dock att det bästa är att fila fötterna efter fotbad, efter att fötterna torkats. Detta eftersom hudens porer öppnas upp. Jag tycker dock fötter är svårt. Att ta hand om dem. Stog någonstans att man inte ska fila ofta. Vad är ofta?! Tänkte ta mig till en fotvårdare som får höra första jobbet så kan man få tips och trix att fortsätta själv sedan. Gäller bara att hitta nån bra. Kram

Kommentera inlägget här: