Dagen innan nyårsafton

Dagen började med att Ville pusslade ihop sitt nya pussel som var en jättestor brandbil. Den täckte hela vardagsrumsbordet och det var tur att vi har så pass stort bord som vi har där. Han behövde ingen hjälp alls att lägga det men han verkade tycka att pusslet var roligt då han pusslat ihop det flera gånger idag redan. 
Igår strök jag en duk med silverstjärnor på från H&M som vi nu har på köksbordet lagom till nyårsafton. Jag hann också dammsuga alla golv och våttorka golven. Jag målade naglarna med det här snygga lacket från Depend imorse. 
Jag och A har också varit förbi och köpt ett nytt däck och innerslang till vagnen och kikat på mellandagsrean hos The body shop och Lindex och handlat en del gotter till nyårsafton. När jag kom hem gjorde jag egna teriyaki spett på nästan ett kilo kycklingfilé. Jag följde receptet på pricken och det tog tid att hitta allt som behövdes inne på affären men allt hittades efter att jag frågat minst två personer var vissa saker var. Jag köpte också teriyaki krydda som jag ska testa till kyckling nästa gång. De blev mumsiga dessa :)
 
 
 
 
 
ajlimullersandvik.blogg.se:

De ser verkligen underbara ut, de små spetten :D

Mumin:

Vilken god mat och vilka fina presenter. Gott nytt år!

Kommentera inlägget här: