Amningsspecial: tema amningstoppar

Det är svårt att få tag i och bestämma sig för vilken amningstopp som verkar vara den bästa vid amning. När jag ammade Ville så hade jag bara amningstoppar från H&M och de är de som går omlott vid bröstet och min känsla av dessa var att det var ganska så trixigt att amma med dessa toppar och fungerade inte sådär jättebra. Så den här gången har jag kollat efter andra alternativ. Fördelen med amningstoppar är ju helt klart att man slipper visa hela magen inför omgivningen vilket jag känner mig verkligen obekväm i och så vill jag gärna att det ska vara ganska så mycket tyg på toppen och att den inte ska sitta tajt. Jag kommer visa olika varianter av amningstoppar för er i detta inlägg och mitt omdöme om dessa varianter. Först ut är den "klassiska" amningsttröjan från Boob. Visst jag gillar deras amningsbhar även om de har väldigt mycket "för amning" över sig och att de inte ser ut som vanliga bhar gör. Fast jag har redan nu packat ner min Boob amnings bh i BB väskan för att jag vet att den är bra. Nu till deras amningströjor. Dessa tröjor har en öppning under bysten som man bara kan dra upp fast frågan är om det fungerar så bra då man då måste blotta andra bröstet samtidigt också? Sen så såg jag hur dessa toppar ser ut efter användandet då jag såg de på second hand och de hängde med en stor glipa mellan det övre lagret tyg och det som ska täcka magen. Glipan kanske sätts över naturligt eller töjer sig tyget så mycket när man drar i det fram och tillbaka, det vet jag inte. Sedan så är tröjorna väldigt dyra och kostar runt 500 kr. Jag tycker att de ser för tajta ut i modellen så valde inte att köpa en sådan (se första bilden nedan).
Från Pink or Blue. Amningströja Boob.
 
Jag har dock sett att dessa tröjor kan köpas på second hand nära mig för ca 130 kronor styck. 
 
Den andra modellen som jag tyckte såg jättemysig ut och som har tyg som man kan svepa in bebisen i är den från Bellybutton (tyskt märke), se nedan. Den kostar över 500 kronor och fanns bara kvar i storlek XL som nog skulle bli för stort för mig. 
Från Pink or Blue
 
Jag hittade dock min favoritvariant (jag hoppas på att den är dt i verkligheten också) från Ellos och jag fick 20% rabatt på priset så betalade endast 199 kronor för denna. Den har ett spänne som knäpps upp och mycket tyg fram över magen och ser väldigt snygg ut. Jag hoppas på att den inte ska vara för tajt och liten bara i den storleken som jag beställde. 
Från Ellos! Här är den toppen jag bestämde mig för och beställde :)
En smart lösning tycker jag att det ser ut som att vara. När jag hade 20% på min beställning så blev det också ett två pack med dessa lampor till sovrummet. Dessa kommer att ta mindre plats än de vi haft då deras diameter endast är 14 cm. Hoppas på att få allt i beställningen denna vecka! :) Fast de hade redan packat min beställning så jag tror jag kommer få den i dagarna. Tjohoo! 
Från Ellos.se Ett tvåpack blev mitt för 159 kronor med 20 % rabatt. 
 
 
Kommentera inlägget här: