Härligt lova garn och fina virknålar

Jag har under helgen lärt mig massor om virkning och kollat upp hur man gör både den ena och den andra maskan för att komma vidare i mitt pyssel-projekt. Oj oj vad roligt det är och jag är helt fast i virkningen. Jag tycker det är superkul! Jag blev just klar med mitt första virknings-projekt som jag har försökt att göra flera dagar i rad men inte lyckats först den nybörjare som jag är inom virkning. På bilden nedan ser ni vad jag hittade på syfestivalen som jag och V besökte i lördags. Jag hittade ett fint garn till en halsduk som jag ska virka som är grått med lila och som har ett tjusigt namn: lova. Jag hittade emaljerade virknålar i bland annat rosa som jag var ute efter och hittade med en gång. Det blir så mycket roligare att virka med en rosa virknål ;) Sen köptes tre fina pärlor som jag ska ha i ett armband vid ett senare tillfälle. Jag tyckte att mässan var över förväntan bra och vill mycket gärna besöka den i vår igen då den går igen. Sist jag var där var jag bara intresserad av pärlor och scrapbooking men nu när man virkar så fanns det genast så mycket mer att kika efter. Roligt!
Jag ångar mig lite att jag inte köpte flera sånna här virknålar med en gång. De hade flera i en förpackning i alla möjliga färger och storlekar. Jag tror att jag ska önska mig sånna i julklapp.
 
 
Lillgarden:

Vill S Å gärna lära mig sånt här!!!
Har virkat lite dukar innan och gilla det men inte vågat mig på detta än!!

Kommentera inlägget här: