Majskrokar

 
Sånna härmajskrokar fick Ville smaka på i förrgår. Jag ville börja med något som känns säkert att ge när det gäller hans första "fasta" mål mat och detta passade då bra att ge. De sälter i munen så jag tror inte det finns någon risk att de sätter i halsen med dessa såvida de inte vill äta hela med en gång. Ville smakade lite på den och grimaserade och sen så fastnade den på tummen sen när den blivit lite blöt och oj vad läskigt det var. Sen åkte den på golvet. Men på det stora hela är jag väldigt nöjd med produkten och han kommer få prova dessa ännu fler gånger. I detta nu fick han en till majskrok och han tittar just nu oförstående på den som att "ska man äta detta?", hihi. Historien bakom min erfarenhet av dessa majskrokar börjar redan för flera år sedan så jag och sambon skulle äta något till fredagsmyset. Vi hade köpt dessa stora ostbågar för att mumsa på men vi blev snopna då de inte smakade någonting knappt (annat än majs). Hehe. Ville har också fått smaka på spagetti som vi har ätit men de delade han bara mitt itu och smakade knappt på men det är roligt att se hur han reagerar på att äta den mat som vi äter. Jag tänkte köpa en plasttallrik med plastsked så får han äta lite själv det vi äter (eller rättare sagt utforska) när vi äter. I dagsläget äter han burkmat och välling och mango puré hör till favorit efterätten.

Vad har era barn för matvanor?
 
Kram på er!
Fru Cissi:

Alice älskar de där majskrokarna, nog det enda hon äter typ varje dag än så länge..

Kommentera inlägget här: