Klädbytardag och lekplats i solen

Jag ser verkligen fram emot helgens klädbytardag! :) Då ska jag passa på att göra riktiga fynd och det jag mest är ute efter är jeansbyxor till Ville. Sånna där med dragsko i midjan och som kostar runt 200 kronor styck att köpa nya. Förra gången jag var på klädbytardag så hittade jag ett tiotal sådana byxor för 5 kronor styck som såg ut som nya (!). Dessutom hittade jag en massa leksaker och andra fina kläder och i år ska jag passa på att fynda till två killar då också lillebror ska få fina kläder. Ni hör jag har höga förväntningar men eftersom det var så bra sist så hoppas jag att det är det denna gången också. Nu ska jag i och försig kika efter byxor i storlek 104 och uppåt (tänkte passa på att köpa ett gäng byxor för 4-5 år också så jag har till sedan) och de kanske är mer slitna när man köper de begagnat men hoppas ändå på fynd!! Sambon ska ta hand om barnen medan jag är därinne så uppdraget innan jag går in blir till att amma lillebror så han nöjer sig en timma medan jag är därinne då jag helammar honom och han äter ganska så ofta. Fungerar det inte får jag gå ut och amma honom lite till då de är i krokarna medan jag är där. De vill att man tar med sig egen påse dit och sen kontanter i olika valörer. Jag tror att jag betalde med kort senast men detta kanske är ändrat, så allt sådant ska fixas. Jag tror jag ska köpa en vårjacka till lillebror också om jag hittar någon. Grejen med sådana här klädbytardagar är att fundera ut vad man behöver till nästa höst och vinter så man slipper köpa allt nytt då så man får tänka framåt om man vill göra de verkliga fynden. Har ett tag till och fundera över detta :) Är dock mest ute efter att fynda kläder som de kan ha nu och framöver i närtid förutom jeansen då som jag ska köpa stora storlekar av också :)
 
Idag ska vi till lekplatsen alla tre och jag ska ta med picnic dit då det ska bli uppemot 14 grader ute idag. Vi behöver heller inte köpa någon mat idag så det blir en lång tur till lekplatsen så vi kan vara ute i fina vädret!! Jag ska fixa något gott te att ta med och så rån och en massa goda kex. 
 
Ha en fin dag på er!
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: