En bacopa och några växter till i min trädgård

Det är så roligt att min trädgård har fått mer liv i form av sju nya olika plantor som jag planterade igår. I den största krukan finns det flerfärgad lobelia (blå, lila och vit), stjärnöga (ljuslila) och en vit pelargon. I krukan till vänster finns min favoritväxt brudslöja (den vita) och sedan en flitig lisa och i den hägra krukan en rosa dahlia och en snöflinga eller bacopa som den heter på latin. Jag blev riktigt nöjd över resultatet. Nu gäller det bara att vara på vakt mot dessa små enträgna sniglar som härjar i trädgård och som hunnit gnaga massor redan (efter endast en kväll och natt) på min dahlia. De andra växterna har de inte rört men de kanske är giftiga för sniglar. Nedan kan ni se bildbevis på den otäcka inkräktaren. 
Kan ni tänka er att krukorna är av plast? 
 
Detta är dock en liten variant, de flesta som härjar här är större än denna :(
 
 
 
Kommentera inlägget här: