En vacker blomma?

Jag var hos NK teavdelning för en tid sedan och köpte med mig hem lite te, b.la vitt jasmin-te formad som en grå liten teboll. De låg i en genomskinlig ask framme vid tedisken och såldes för 15 kr styck. Jag köpte en boll som jag fick förpackad i en svartvit NK tepåse. Det som var annorlunda och spännande med det här teet var att den skulle bli en vacker blomma när den sattes i varmt vatten. Måste visa hur det blev!

Påsen med tebollen i och lite info.

En närbild på tebollen

Nu är det spännande då tebollen nyligen stoppats i tevattnet i en jumbo stor kopp från Indiska.

Något sker plötsligen! Tebollen börjar få ben, som liknar nästintill spindelben.

Efter cirka en minut ser den ut såhär. Åh vad besviken jag blev på denna teboll så jag hade målat upp förväntningar om att den verkligen skulle utvecklas i vattnet till en vacker blomma, jag tycker då inte att detta/ den här blomman var vidare vacker.

Nåväl den liknar trots allt en blomma och dessutom är den ju handgjord.

Kanske har de efterliknat den här blomman när de gjort tebollen. Den här blomman är dock verkligen vacker.
Fast slutligen måste jag säga att det vita jasmin teet var supergott så det skulle jag vilja smaka igen någongång! Det var över förväntan gott så nästa gång kanske det blir till att köpa ett hekto med vitt jasminte framme vid tedisken.
Beauty By Beata:

Häftigt!

jessi:

Ja vit jasminte är supergott, brukar ta det på ett choklaterie i västerås.



KRAM

M E R Y:

Åhh va häftigt. Kanske borde testa vitt jasminte :)

Kommentera inlägget här: