Min nya vita pärla. Ikeas elcykel folkvänlig

Det här är min nya elcykel. Den kommer från Ikea och heter Folkvänlig. Jag hade aldrig provat att cykla på någon elcykel förut och var minst sagt pirrig innan jag hade provat cykeln. Den är väldigt stor den här cykeln då hjulen är 29 tum men sadeln går ju att sänka. Jag tänkte ta och skriva lite nedan så ni ser vad jag tycker om den. 

1. En helt otrolig känsla när man ställer in elen på cykeln och ska ta första tramptaget och man får en snabb acceleration. Superhärlig känsla och faktiskt riktigt roligt. Man kan ställa in vilket elläge man vill ha och det varierar från läge 1 till 6. helt fantastiskt att inte behöva kliva av cykeln och gå upp i backarna nu utan att man kan trampa på men orka upp hela vägen när man sätter på elen på cykeln. Härligt! Jag har dock elen avslagen när jag kör raksträckor och använder där en lite högre växel. 

2. Cykeln har 21 växlar och dessa är lätta att ställa in. Dessutom finns det hastighetsmätare på en stor display på cykeln och man ser hur långt man har cyklat. Det är mycket enkelt att lära sig hur den fungerar just med elen, växlarna och mätaren.

3. Det är en härlig känsla att cykla på den och jag tar mig obehindrat upp för riktigt branta backar och har då ändå inte full elläget på. Vi kommer cykla en massa nu i sommar hela familjen och jag kommer att ta mig fram större delen på cykel från och med nu.

4. Älskar designen och att den är vit och att det är så roligt att cykla på den!
 
Netti Starby:

Åh vad kul med en elcyklel och jag hade ingen aning om att Ikea säljer sånt! :-D Kramis

Carro:

Åh vad lyxigt! :)

Anita:

Lyx :D :D

Anonym:

Å vilken lyx, går det att koppla till barnstol på den? Kram/Mia

Anonym:

Å vilken lyx, går det att koppla till barnstol på den? Kram/Mia

elin:

Åh lyx!

Mikaela:

Åh jag älskar elcyklar!

Dixi Wonderland:

wow cool :D

A M:

Åh jag behöver en ny cykel! snygg!
sv: Det är sååå gott! Testa :D
Kram, trevlig helg! <3

Kommentera inlägget här: