Mer hälsosam mat var det här

Jag tänkte att jag skulle ta och börja det nya året med att äta mer hälsosam mat men framförallt kalorisnålare mat så att jag kanske kan gå ned lite i vikt. Tänker ha koll på kalorierna lite mer. Jag har ju gått ned alla gravidkilon med lille A men har fortfarande kvar en hel del från garviditet nummer ett så det är de kilona som jag tänkte ta tag i och se om det går att göra något drastiskt över dessa :) Detta på bilden ovan åt jag till lunch och det mättade bra och till mellis har jag druckit ett glas lättfil. Jag tänker även hålla mig till lättmjölk som frukostdryck och att dricka ett glas med lättmjölk även perioden innan lunch. Jag ska baka fröknäcke också att ha som mellanmåls macka tillsammans med filen tänkte jag och jag har två olika varianter och tänkte börja baka det brödet som jag fick med i Testagrams låda från Risenta med rotfrukter. Mellanmålet tänkte jag senare byta ut till något annat också som jag beställde igår men som inte hunnit levereras ännu, visar det sedan här på bloggen. Lunchen bestod av falafell, tomater och keso toppad med dill. 
 
Hoppas att fröknäcket är gott men det ser det ut att vara :) får se om jag bakar det idag eller väntar tills imorgon. 
 
Trevlig kväll på er!
 
 
Anonym:

Du blir mättare längre om du väljer fetare produkter. Ett tips är att istället minska på sockret. Kram/Mia

Anonym:

Fröknäcke är gott. Lägg lite gräddost på det är hur gott som helst och ett perfekt mellanmål/Mia

Christin:

Mia: Tackar för de bra tipsen! :)

Mumin:

Och ny favvo var det här!

https://www.youtube.com/watch?v=L3wKzyIN1yk&list=RDL3wKzyIN1yk

ajlimullersandvik.blogg.se:

men gud, så kul :D :D Jag ska också försöka hålla nere kalorierna så jag kan gå ner lite i vikt! Men det har inte gått särskilt bra idag - får testa igen imorgon. Skam den som ger sig och så.

Christin:

Mumin: Åh den låten är superbra och jag älskar den! :) Då har vi samma smak :)

Ljuva Julia: Bra sagt där! Skam den som ger sig :) Kram!

Mumin:

Jepp han är superbra!!

Kommentera inlägget här: