Det där med regnkläder och diss vad gäller utbudet av killkläder

Regnbyxor och regnjacka från Stadium (ofodrade)
 
Så kom dagen då man var tvungen att inhandla nya regnkläder. Ville har länge haft sina regnkläder i storlek 100 men nu var det bara att inse att nya behövdes köpas och då i storlek 110/116. Jag rådfrågade på förskolan vad som var bäst att köpa i regnklädesväg och killen jag frågade tyckte att fodrat var bäst att ha just nu (det hade han köpt till sina barn) så det fick bli ett fodrat med mjukt fleecefoder inuti (det på bilden) från Stadium. Om man blev medlem fick man betala 399 kr för denna (annars 599kr). Den här ska jag ta med till förskolan idag vid hämtningen så han får ta på sig den med en gång då jag anar att hans overall som han hade imorse är alldeles lerig från topp till tå. Förskolepersonalen undrade frågande om han inte hade galonbyxor men nepp och då påpekade de att overallen skulle bli smutsig. Imorgon får han ta på sig denna och så kan jag skölja av den sedan och hänga upp när han kommer hem :) Jag köpte också en ofodrad variant för 399 kr och de bestod av hängsel galonbyxor och en turkos jättefin blå regnjacka till den. Sen så fick lillebror fodrade gummistövlar som kostade 149 kr om man var medlem och annars 249 kr. Sen så fick han en vårmössa med pandor på. Den fanns i storebrors storlek också men jag vet inte om han också vill ha pandor på sin. Att få tag i fingervantar på H&M till killar var tydligen omöjligt. Man blir så less då det på tjejavdelningen ligger högar (i prydliga korgar) med vantar i olika fina färger och varianter men när man kommer in på killavdelningen och det bara finns antingen stålmannen handskar eller batman, allt i storlek 104??? Inga i storlek 110 och uppåt? Och att det ALLTID ska envisas med stålmannen och batman som motiv till killar. Det går inte ens stålmannen och batman på tv för så små barn och jag tror inte ens att min Ville vet vem batman är? Varför inte ha Paw Patrol som motiv eller någon annan seriefigur. Bamse t.ex? Sorgligt när de vantarna som är på tjejavdelningen har både mönster och fina färger och olika seriefigurer som motiv men att det inte ska gå att hitta något fint till killar på deras avdelning. Grrrrr!!! Det är likadant hos Lindex bara det att hos H&M är det ännu sämre. Prova t.ex att göra fingervantar till killar i turkost eller vantar med olika djur på såsom björnar, det hade gått åt som smör i solsken!
 
Mumin:

Fina kläder men jag håller med dig om att det är mycket svårt att hitta snygga killkläder. Snygga tjejkläder verkar det finnas mycket mer av. Ha en bra dag!

MADDISENJ.SE:

Åh tack så jättemycket <3 Jag är beredd att hålla med, finns betydligt mer variation av tjejkläder än killkläder!

Kommentera inlägget här: