Vattenmelon och praktisk pryl

Nu har jag äntligen köpt och provat en sån där bebis "matare" som man kan stoppa frukt inuti och barnet sedan kan äta själv ifrån och slipper sätta något i halsen. Jag köpte aldrig en sådan här när Ville var lika liten som A är nu men nu har jag provat den och jag är verkligen jättenöjd. Han har ätit tomater och vattenmelon i den och han älskar verkligen vattenmelon men tycker också att tomater är gott att äta. Så både grönsaker och frukt kan ju testas med denna. Man får bara tänka på att det inte är någon frukt med kompakt konsistens som stoppas ned i den såsom äppleklyfta. Man får nog riva äpplet först i så fall innan det stoppas ned. Jag ska köpa hem vattenmelon snart igen men idag fick det bli frysta bitar av ekologisk mango som köptes hem. Ska lägga några bitar på tining så de hinner tinas och bli rumstempererade tills det vankas mellis idag här hemma. Det känns bra för de blir vana tidigt med en massa mat så det inte blir så stor övergång till plockmat sedan då tänderna kikar fram. 
 
Kommentera inlägget här: