Söndagens pyssel: flicka med guld-hår

Jag köpte lite pyssel hos Panduro hobby sist jag var där och köpte material till att göra dockor som den på bilden. Jag hade guldigt "hår" hemma och det var ju bra för hår hade jag inte tänkt på. Ville fick dekorera dockans kläder med stora paljetter. Han doppade de i lim och sen så fick jag klistra fast de :) Ett tips är att ta fram en trasa fuktad med vatten innan man börjar limma för då kan man torka av fingrarna med trasan när det kommer lim på de så slipper man känna sig så kladdig. Det var en rolig pusselstund som vi hade igår. Lillebror fick sitta i mitt knä och titta på och det verkade han tycka var roligt han med. 
 
Emma Sofie:

Vilken söt!

Mumin:

Så söt!

Cissi:

Vilken söt! och vad mysigt att pyssla ihop

N:

Har du Gift of the day dress från Hm i strl 36. Maila gärna :)

Kommentera inlägget här: