Nyårsafton 2016

Idag har vi varit på Naturhistoriska riksmuseet och spanat in deras alla utställningar och barnen tyckte att det var jätteroligt och vi också :) jag tog kort på söta djur som ju tyvärr inte levde men det är roligt att se hur alla olika typer av djur verkligen ser ut. Det var väldigt folktomt där för jag tror att många trodde att museet skulle vara stängt på självaste nyårsafton. Vi fikade också och mumsade på smörgåsar och fikabröd och så blev det en tur till souvenirshoppen där jag köpte en vacker ametist kristall. Jag har också lagat god mat idag. Det blev pommes med fläskfilé och tsatsiki och marängsviss till efterätt. Mums mums!
Här nedan är de tre sötaste djuren jag såg idag:
Piggsvin
Jerboa sibirisk springråtta :) hihi så söt
Så fin och ståtlig pippi. I bakgrunden ser ni vagnen som vi lånade. Det var väldigt friskt vågat att inte ta med vagn till museet och när vi kom dit så var det slut på lånevagnar... men A sprang omkring på första utställningen länge utan att verka trött men sedan tog jag hissen ned och kollade om det kommit in någon vagn och turligt nog hade det det så vi lånade en och när jag kom tillbaka så skulle den lille klättra i vagen så han fick åka ett tag men sedan skulle han upp och springa igen :) Vi har också varit ute med barnen och gått en liten promenad då vi såg ett tjugotal fyrverkerier. Får se om V orkar vara uppe till klockan tolv, det får han göra som han vill och vill han sova så får han göra det. 
 
 
 
Anonym:

Låter som en rolig dag! Älskar naturhistoriska. :)

Anonym:

Låter som en rolig dag! Älskar naturhistoriska. :)

Kommentera inlägget här: