Plantering i trädgården och nya trädgårdshandskar med rosor

Så fort solen har tittat fram (läs igår) så har jag varit ute i trädgården denna helgen och planterat mina blommor. Igår fick jag min fina nejlika på plats i en lila kruka och så har jag en verbena och en vit pelargon som väntar på att få planteras i kruka. Jag älskar att pyssla i trädgården med plantering av blommor och Ville vattnar de så fort de kommit på plats i jorden :) Jag köpte tre krukor hos Biltema av alla ställen som ser ut som krukor i sten men de är i plast. Min sambo ska hjälpa mig att borra hål i botten på dessa idag så att dräneringen fungerar bra. Ni ska så klart få se resultatet sedan när det är klart. I år satsar jag på blandade blommor i mina krukor. 
 
Hur fina är inte dessa trädgårdshandskar från Blomsterlandet?! Jag köpte ett par lila och ett par rosa och de är super sköna att ha på sig när man planterar :) 
Pink lady i trädgården :)
Älskar den här fina nejlikan. 
 
 
Kommentera inlägget här: