En Bedside crib till lillebror

Troll Bedside crib från Ellos.se
 
Jag kikar runt på sängar till lillebror och har länge spanat in den här sängen som man ställer vid sängen från Troll som heter Bedside crib. Det är en säng som man kan välja att ha alldeles intill sängen (utan ena långsidan) eller som fristående säng vid sin egen säng. Senare kan den användas som soffa i ett barnrum. Det som är negativt med denna är dock att den bara kan användas till ca 5 månader där det därefter finns risk för rymningsförsök och då får man byta till en annan säng (eller innan dess).
Jollyroom.se har även sängen ovan i superliten bild eftersom jag inte kom in på deras hemsida såhär tidigt på morgonen och den låg nere. Det är en JLY spjälsäng som också är nästan lika smal som en bedside crib men den fungerar som en 3 i ett dvs. både spjälsäng (helt nedsänkt läge), bedside crib (läge på ena långsidan som på Troll bedside crib) och soffa. Kan mycket väl bli en sån här istället som man kan använda så mycket längre tid. Jag hittar dock ingen bra information om sängen någonstans på nätet. Vad är JLY för ett märke och kanske det är någon av er som läser som har just den här sängen? 
 
 Update: 
Nu har jag tagit reda på att Trolls bedside crib går att ha i en ställbar höjd mellan 44-61 cm vilket betyder att den också kan fyngera som en spjälsäng (Villes djup på sin spjälsäng är runt 61 cm djup). Så då kommer vi inte köpa den från JLY som det ser ut nu. 
 
 
 
Mia ☆:

Oj, här har jag missat minsann! STORT grattis =) Jag hade bedside criben till både Theo och Ella och den är toppen när dem är under 6 månader. Efter det vet jag inte, jag bytte säng då. Nu står den och skrotar i Ellas rum, då sidan kan fällas ned kanske den kan funka som något soffaktigt tänkte jag eller kanske docksäng. Men SÅ bra med nedfällbara sidan för trygg samsovning utan att ligga för nära =) Kram!

Svar: Tack så mycket söta du för grattis hälsningen! :) Ja man kan använda den som en mini soffa, min kompis använder den så i sin dotters rum och den ser/såg jättefin ut med kuddar i :) Vi köpte den i dagarna och det känns bra att ha den hemma nu :)
Christin

Kommentera inlägget här: