Klädbytesdag!

Superfin härligt röd tröja i bomull från svenska Lingon & blåbär vars varumärke inte längre finns såg jag på deras hemsida igår :( Den har en liten "polo" krage upptill så jag hoppas den inte blir obekväm att använda, det märks på vad Ville tycker i så fall. Annars tänker jag mig att den blir bra att ha lite kallare dagar.
 
En snäll tjej som jag babblade med mycket på klädbytar dagen hittade de svarta Mexx byxorna till vänster på bilden och jag hittade en söt kofta med rosett på till hennes tjej. Så vi hjälptes åt att hitta fynd :)
 
 
Igår var jag och V på vår första klädbytesdag. Jag hade ingen aning om hur det fungerade på en sådan men det funkar så att man lämnar in de kläder som man vill ha sålda innan evenemanget och sen kan man gå dit och shoppa nya kläder. Eller det kan man göra ändå även om man inte lämnat in några kläder i förväg. Så gjorde vi. Vi gick dit och hittade en massa kläder och billigt var det. Vi kom den sista timman som de hade öppet och då hade de 50% på priset av det som stod på prislappen. Jag hade ställt in mig på att hitta dra på jeans till Ville och det hittade jag massor av så det var ju toppen och slitna var de inte heller utan de såg helt oanvända ut hela bunten som jag hittade. Tröjorna däremot var lite halvslitna men det plagget används ju som mest men jag hittade några fina tröjor som ni kan se på bilden nedan. Sen hittade jag en fleecejacka från Polarn och pyret som blir perfekt att ha på dagis. Jag har tvättat alla byxor nu så jag hoppas att de hinner torka tills imorgon då det är dagis dax. Bamsebyxorna var jag mest nöjd med då jag tänkt att köpa sånna på Lindex länge nu men jag tyckt de haft ett litet väl saftigt pris på 299 kr för ett par byxor. 15 kronor var bättre att betala för dessa ;)
 
Jag älskar den gosiga velour tröjan med blå stjärnor på. Tröjan med siffran 76 på kommer från Polarn och pyret.
 
Alla plagg inklusive ett ferrari garage med tillhörande ferrari bil (röd såklart), en stor bil från little tikes samt en lekplatta i trä med bilvägar och stadsmiljö på med tillhörande bilar till kostade totalt 198 kronor. Det måste nog ändå kallas att fynda :)
 
 
mumin:

Vilka fina kläder, de är ju som nya!

Kommentera inlägget här: