Plantering och härlig sol

I söndags åkte vi hela familjen till Bauhaus och Ica maxi för att köpa jord och blommor och det blev
ett gäng med penseér och en vit petunia samt en rosa pelargon. Jag hittade också en till lavendel så nu ska jag ha två sådana buskar i trädgårn och det är tänkt att jag ska ha de till ett pysselprojekt här på bloggen framöver! Så många fina blommor det finns nu att köpa! Ville var med och planerade och vattnade blommorna sedan med sin blå vattenkanna och vattnade många andra saker också i trädgårn sedan, t.ex stenplattorna osv. Så roligt är det med vattenkannan. Jag hittade två koppar med pastelliga träd på min senaste loppistur som ni kan se på bilden nedan. Jag gillar de jättemycket!
Doftar jättegott! Hoppas på att plantan ska täcka hela den stora terrakotta krukan sen.
Här är loppiskoppen som köptes för en femma. Jag köpte ett redskap för att ta bort ogräs mellan stenplattorna också så nu ska ogräset väck!
Ha en fin tisdag på er!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: