En virkad dammsugare

Min nya hobby är att virka amigurumi! Mitt mål med syfestivalen förra veckan var att komma hem med mönster på dessa små virkade saker och det gjorde jag. Jag köpte b.la ett mönster på dammsugaren ovan och så blev det ett mönster till en kanin som jag ska virka till V. Jag köpte också en materialsats till att virka en princesstårta som jag ska börja knåpa ihop idag. Fast jag hade ett mönster så har jag fått mest hjälp med att titta på youtube hur man ska göra när man virkar dessa. Jag tror jag började om cirka tre gånger innan jag fick till dammsugaren på bilden, så det var inte det enklaste att göra som det står i de flesta beskrivningar att det är. När jag fick till formen nedan blev jag jätteglad och förstod att det kanske skulle bli en dammsugare tillslut.... hihi.
Jag har startat en ny kategori här på bloggen som heter Amigurumi och där jag kommer samla allt jag virkat.
Ha en trevlig helg på er alla!
 
 
 
 
Kategori:
mickis:

Hej!

vad kul att du kikade in hos mig & lämnade ett avtryck :-)

Vilken fin dammsugare du virkat! Jag är helt värdelös på sånt :-)

Ha en fin kväll!
kram

Linnéasgoodiebag:

Åh så söt, nu blev jag sugen på att börja virka:) Kram Linnéa

Kommentera inlägget här: