Nya jeans och lite mammalyx

Hej på er! I natt har bebis sovit extra så mycket då vi kom i sängs kl 00.30 och sen sov han ända till klockan halv 6 då han ville äta i 45 minuter innan han slumrade till igen och sen så somnade vi om till klockan nio eftersom sambon jobbar hemma idag och vi kunde sova lite extra. Härligt! Men jag känner mig allt annat än piggelin just nu måste jag säga och när jag går upp på natten för att amma ibland ännu tidigare så håller man nästa på att somna men jag brukar tända en lampa i vardagsrummet så att jag håller mig vaken ;) Efter varje måltid så får bebis ca 30 ml ersättning också som vi har fått "ordinerat" från BVC. Till helgen blir det föresten napp premiär också tänkte vi då vi har fått klartecken från BVC att ge det nu så det blir spännande spännande! Jag är glad att kunna kika in här en stund och blogga lite medan bebis sover just nu och sen ska vi iväg en sväng då vi har en tid att passa till ett ärende. Igår var vi på shoppingtur! Bebis var jättesnäll och sova igenom nästan hela turen :) Mamma köpte ett par jeans från KappAhl som jag ska ha att tills vidare. Jag har gått ner i vikt efter graviditeten (ca 10-12kg, vägde mig inte precis i slutet av graviditeten så vet inte vad jag vägde då men nån vecka innan vecka 40 vägde jag mig) men kan ännu bara ha mina mammabyxor och de har ju resår i midjan som är stor så det är inge roligt att ha de på sig så jag köpte ett par vanliga jeans igår. Jag fick gå upp två storlekar på de för att de skulle sitta bekvämt men de passade jättebra! :) Jag köpte också en deo och hittade en från Nivea utan aluminiumsalter (är allergisk mot aluminiumsalter) som var betydligt billigare än min favorit deo från Biotherm och dessutom doftar den godare än den från Biotherm också :) Sen så köpte jag en overall till bebis, ett par vantar, tossor och en varmare mössa med öron :) Jag kan visa sen.
 
Mammalyx denna dag: hittade en duschkräm i en låda från Decleor som doftar underbart och fungerar avslappnande och fungerar samtidigt som den optimala mammalyxen i duschen när man får tid till att ta en längre dusch idag då sambon jobbar hemma.


Ha nu en underbar fredag på er! Kram kram

Jeanette:

Så mysigt med lite mammalyx! Det behöver man :)

elinelin:

Härlig duschkräm :)

Liss:

Roligt med shopping :)

Kommentera inlägget här: