Söndagens mysiga afternoon tea


Afternoon tea en söndag i oktober med bästa vännen! Massor med tjusig inredning hade de och ni kanske förstår att jag genast spanade in violmuggarna som ni skymtar på bordet. Potpurrin likaså men den var tyvärr alldeles för dyr.

Suddelisuddiga bilder pga att jag inte hade någ blixt på, jag gör inte om det misstaget igen. Blixt på nästa gång :) Spana in skeden som man ska lägga sin tedopp på, kan det bli finare? Jag valde jordgubbs och champagne te.

Scones och marmelader. Det fanns en marmelad med äpple och kanel också. Även om jag gillar kanel och äpple så passade den inte till scones men de andra marmeladerna var goda. Det var ett jättemysigt café men det som inte var bra var att borden var precis bredvid de andra två sällskapen så att allt hördes vad man sa. Lite bättre planering hade önskats. Men man smälter ju när man möts av den fina inredningen :)

En trevlig söndag i oktober! Nästa gång tar vi en tur till ett annat mysigt café hoppas jag! :)
 

 
Kommentera inlägget här: