Blå hortensia


Så äntligen fick jag tag i en blå och fin hortensia och såhär fin ut ser den ut efter några dagar utomhus så den verkar helt klart trivas där den står :) Jag köpte en vanlig lerkruka till den och ställde den på ett lila mönstrat fasan fat från Rörstrand och det matchade bra. Jag har planer på att köpa en rosa hortensia också men det får bli till helgen. Nu ska jag laga kvällens mat och det blir bacon, makaroner och hemmalagad tomatsås. Jag brukar ta en burk med krossade tomater och sätta i en kastrull och sen krydda med basilika, svartpeppar, vitpeppar, salt och oregano och sen låta allt koka upp och det brukar bli gott tillsammans med pastan och sen så är det väldigt enkelt och billigt.

Martina:

Hortensia är så fint. Ha en fin torsdag. Kram

Amanda:

Superfin, härlig färg också! =)

Kommentera inlägget här: