En utflykt till Saltå Kvarn


I veckan blev det en tur till Järna och Saltå kvarn. Där har de en butik (se ingång på den nedre bilden) med alla deras olika livsmedel och nybakat bröd samt ett café på våningen ovan med riktigt goda kanelbullar. I butiken passade jag på att köpa ett paket med deras bulgur som är den godaste av de jag provat. I matkassen med mig hem fanns också olivolja i stor förpackning, fruktbröd och en flaska med koncentrerad jordgubbssaft. Jordgubbssaften fanns att köpa i deras café.



De hade också hemmagjord glass i små förpackningar på caféet som kostade 12 kr styck men det fick bli en bulle och en äpple & mango juice till det.

Vi satt utomhus på deras utomhusservering. Mysigt.

På borden hade de violer i stora koncervburkar som det varit krossade tomater i. Fint.

Nu ska jag snart gå och hämta ut ett paket med en premie som jag fått av en tidning i samband med att jag tecknade en prenumeration. Jag tror jag vet vad det är och vad ska fylla den med :) Någon som kan gissa vad det är för något jag ska hämta ut? Jag kan inte förstå hur de kan ge bort sånna fina premier bara men den kanske är i modell mindre än den jag tänker mig. Det blir spännande att se.

Idag har vi också grillat fastän det blåser "orkan" ute. Men det gick bra trots allt men det är inte att rekommendera att göra när det blåser. Det var mest det att jag bara hade mat för grillning hemma och inte ville steka korven inomhus. Åh vad jag älskar sommaren när man kan laga mat ute!
▲ celine:

SV: Japp det är det alltid ;)

Jenlen:

Härliga grejer du köpt verkar va ett bra ställe! Hoppas du har en bra helg också!

DAISY:

Ja verkligen, jag längtar så!



Åh vad mysigt det där verkar vara :)

Kommentera inlägget här: