Julmarknad i gamla stan


Igår var jag på julmarknaden på Stortorget i gamla stan. Det var verkligen en mysig julstämning där och det var en gammal och traditionell julmarknad med hög mysfaktor. De sålde bland annat honung, marmelad, knäckebröd, korv, änglar, handgjorda tvålar, godis och annat skoj. Jag fick med mig tre julklappar med mig hem. De sålde också glögg men jag drack glögg och åt lussekatt när jag kom hem istället. Men oj vad kallt det blev om fötterna och händerna när man hade gått runt där i kylan ett tag. Jag gick till Intersport sen och köpte mig ett par långkalsonger i bomull för tjejer och de var ett väldigt bra köp då jag har använt de hela dagen. De är svarta med vita fjärilar och en rosa kant upptill.

Lucke:

Hejsan. Har du en bra kväll? :)

SOFIA:

Hoppas du får en jätte fin kväll! KRAM

Nina:

Mysiga bilder! Verkligen härligt med julmys nu :)

Josefin:

Jag ÄLSKAR Gamla Stans julmarkanad, har dock inte hunnit gå dit i år än :p

Novembersara ©:

Jag var på Jul på Liseberg i helgen, det var grymt fint!

Matilda:

Ser jättemysigt ut!

Hedvig:

mysigt=)

Mari:

Åååh vad mysigt :)

MaryCaroline:

Men åh, vad mysigt! Det är ju sånt där man får riktig julkänsla av innan det är jul. Trist att man bor på ett så tråkigt ställe utan riktiga marknader och att ingen vill åka iväg på sånt.

Annas inspiration:

Åh dit vill jag, synd att jag har över 4 timmar enkel resa till Sthlm...



KRAM & ha en fin dag!

Ellen:

Ååå vad mysigt, måste dit någon dag! :)

Leila:

Vilken otroligt söt o fin blogg du har =)

Härliga bilder från julmarknaden! Där här jag varit flera gånger o kommer definitivt att åka tillbaka till!

emelie:

julmarknad - vad mysigt.

Anonym:

åååå va mysigt med en riktig julmarknad :-) där jag bor blir julmarknaden bara sämre och sämre...i årets tomteparad var det 2 hästar och 4 tomtar detta året, när jag var liten var det typ 30-40 tomtar och ett tiotal hästar som sjöng och spelade musik....så tråkigt....och alla stånden är ju också borta :-(

maja:

åååå va mysigt med en riktig julmarknad :-) där jag bor blir julmarknaden bara sämre och sämre...i årets tomteparad var det 2 hästar och 4 tomtar detta året, när jag var liten var det typ 30-40 tomtar och ett tiotal hästar som sjöng och spelade musik....så tråkigt....och alla stånden är ju också borta :-(

maja:

åååå va mysigt med en riktig julmarknad :-) där jag bor blir julmarknaden bara sämre och sämre...i årets tomteparad var det 2 hästar och 4 tomtar detta året, när jag var liten var det typ 30-40 tomtar och ett tiotal hästar som sjöng och spelade musik....så tråkigt....och alla stånden är ju också borta :-(

maja:

ååå så mysigt med en riktig julmarknad :-) där jag bor blir julmarknaden bara sämre och sämre...i årets tomteparad var det 2 hästar och 4 tomtar detta året, när jag var liten var det typ 30-40 tomtar och ett tiotal hästar som sjöng och spelade musik....så tråkigt....och alla stånden är ju också borta :-(

maja:

åååå va mysigt med en riktig julmarknad :-) där jag bor blir julmarknaden bara sämre och sämre...i årets tomteparad var det 2 hästar och 4 tomtar detta året, när jag var liten var det typ 30-40 tomtar och ett tiotal hästar som sjöng och spelade musik....så tråkigt....och alla stånden är ju också borta :-(

maja:

åååå va mysigt med en riktig julmarknad :-) där jag bor blir julmarknaden bara sämre och sämre...i årets tomteparad var det 2 hästar och 4 tomtar detta året, när jag var liten var det typ 30-40 tomtar och ett tiotal hästar som sjöng och spelade musik....så tråkigt....och alla stånden är ju också borta :-(

maja:

Jag ber om ursäkt för mitt spam, verkligen inte meningen, min dator krånglade lite!

MARIA - mode, outfits & inspiration:

Ska dit om 2 veckor, åker dit varje år! :) det är så mysigt där!

Fotograf Annie:

Vad mysigt. Gamla Stans julmarknad brukar vara jättemysig, de gamla husen bidrar en hel del :)

Carolina:

åh, ser helt ljuvligt ut, älskar julmarknader. ska nog iväg på söndag och kika :)

smyckestokig:

Fynda fina personliga julklappar hos mig ! säljer jättefina unika namnarmband/budskapsarmband där du kan välja din egna text om du vill. tex ditt namn.barnets, älsklingens mm för endast 79 kr ! Finns även andra smycken till kanon priser välkommen in att fynda. ( ber om ursäkt om du ej vill ha reklam radera bara detta då ) men de är helt klart värda att kolla in. Dessutom perfekta personliga julklappar utan att man behöver bli ruinerad



mvh malin



http://smyckestokig.blogg.se/

Ida we:

Grymt mysigt! Gamla stan är ju nog mysigt som det är, men det här... wihh jul!

ERIKA:

Men så mysig, ser grymt mysig ut!!:)

maya:

ack så mysigt alltså! jag längtar till jag ska gå på julmarknaden på liseberg!

Cass:

Kolla gärna in min stora bloppis !! - kläder, väskor, skor, böcker, smycken mm.

Lovisa:

Åh jag måste titta förbi där :) mysigt med julmarknad! Älskar när det är gamlat och tradinoellt :D

lolla:

fasiken vad jag blir avis nu

den marknaden har jag trånat efter i något år men bor tyvärr lite långt bort.

ser ju ut att vara hur mysigt som helst

kram på dig

lolla

lolla:

fasiken vad jag blir avis nu

den marknaden har jag trånat efter i något år men bor tyvärr lite långt bort.

ser ju ut att vara hur mysigt som helst

kram på dig

lolla

lolla:

fasiken vad jag blir avis nu

den marknaden har jag trånat efter i något år men bor tyvärr lite långt bort.

ser ju ut att vara hur mysigt som helst

kram på dig

lolla

Tess:

Åh mysigt! Traditionella julmarknader är så mysiga! De ska ha en här i min lilla stad nu till helgen så får se om jag och bebisen kommer iväg på det :-)

Elizabet:

Åhh, älskar Gamla stans julmarknad! Visste inte att den redan börjat =) vad glada nyheter!

Barnens Hjältar:

Mysigt det ser ut, jag själv var på julmarknader i helgen

Livia:

Gud vad det ser mysigt ut, onskar jag kunde vara i Sverige o ga pa julmarknader.

J✫hanna:

Jag var åxå där då =)!!

Lisa:

ser mysigt ut!

Junitjej:

Så mysigt med julmarknad!

Anna:

Åh, så jävla mysigt :) hittade du något fint?

ninetythree secrets:

åh, så mysigt! härliga bilder!

sara:

mysigt!

Jasmine:

Åh, jag älskar julmarknader! Det ser ut som att den i Gamla Stan är mysig. Jag skulle gärna gått på den, men tyvärr komemr jag inte till Stockholm innan jul. :(



Kram

Moa ♥ - DAGENS BLOGG TÄVLING!:

Va mmysigt :)

Emma:

Gud så mysigt med julmarknad!! Jag måste verkligen hinna iväg någon helg innan jul, eller strax efter. Jag har faktiskt aldrig varit på julmarknad men det verkar absolut vara något för mig :)

Camilla:

Älskar också den julmarknaden! Var även jag dåär i söndags :)

Robin:

Juligt värre det där ^^ får dra på julmarknaden i Strängnäs ja. Ha en bra dag.

Emelie:

Mysigt!

Anja:

Härligt! Och även om det var kallt så var det faktiskt perfekt väder för julmarknad. Det ska snöa och vara vitt, julkänslorna infinner sig direkt! =)

Ida:

Åh, jag var också där häromdagen. Riktigt mysigt :)

linnéa:

åh, jag vill också på gamla stans julmarknad :)

sarah:

allt brA?!

Emma:

Jättemysiga bilder du visar : - )



Vill också gå på julmarknad!



KRAMIS

Tiigerlilja:

långkalsonger i bomull är inte att rekommendera - kör på syntet eller ull! Håller dig varm och torr :)

My:

Mysigt :)

Sanna:

Mysigt, här är det traditionsenlig marknad nu under helgen, jag hoppas jag kan gå om jag blir frisk vill säga!

anneli:

Ser helt underbart ut.

Vi har uppe i Gällivare i mars, vintermarknad som är ungefär som där men säljs inte julprylar då :)

Nu längtar jag till vintermarknaden!

MansonDust:

Där var jag alltid som liten. :) Min mormor bor i Gamla Stan.

Eleonore:

ÅH jag är så ledsen för att jag missar julmarknaderna i Sthlm iår, speciellt i Gamla stan. Tack för att jag fick se bilderna iaf, kan riktigt känna stämningen :)

Malin:

langkalsonger ar sa bra! brukar kora med leggings och (!) tights under jeansen och det ger ungefar samma effekt (riktiga langkalsonger gar inte riktigt att fa tag pa har). Later jattemysigt med julmarknad! Saknar Stockholm.

Sanna:

Åhh guud vad mysigt! Jag vill också gå på julmarknad! :)

Erika:

måste dit innan jul jag med!

Barre:

Det ser riktigt mysigt ut! ^^

Sara:

åå va mysigt!

besök gärna min blogg!

Martina:

Vad mysigt det ser ut! En vacker dag ska jag också till Sthlm på julmarknad!

Josefin:

Kolla gärna in min smyckesshop med ringar, halsband, armband mm. från 30 kr. Passa på att fynda innan jul!



jewelsbyjosefin.blogg.se

Derya:

Just det! Julmarknaden får jag inte glömma att gå på i år, har aldrig varit där men det sägs ju vara supermysigt. Det blir nog en tripp när jag är tillbaka i Stockholm.

Therese:

Vad mysigt! Jag ska in dit i morgon.

Nicole Sanzetth:

Så mysigt det ser ut =)

Clara:

Det ser mysigt ut, jag måste också dit :)

Tobias:

Mysigt med julmarknad :)

Rozalin:

Hejsan! Fin blogg, och jättefint inlägg! Jag är långt ifrån hemma, pluggar i USA och åker inte hem över lovet, börjar sakna svenska julen och all pyssel o tradition som följer den. Kul att få läsa ditt inlägg och se alla bilder :)

Niklas:

snygga bilder!!!!

Mikke:

Julstemning = mykke nice !!! :)

Niklas:

BTW:. är d i Stockholm?

JD | - 27 kg!:

oh vad mysigt, önskar jag vart där!!

Maria:

jag var också på julmarknad, fast idag och i Drottningholm. Besök gärna min blogg för att kolla in bilder därifrån :)

www.marysss.blogg.se

Max:

heh, nästan så att man längtar hem lite till huvudstaden

I väntan på Liten - Gravid i vecka 36:

Åh vad mysigt det såg ut :)

Josefin:

Gamla Stan är så mysigt. Dit får jag ta mig en sväng någon dag :).

Kommentera inlägget här: