Pepparosten och marshaller


Jag skrev ju om min eftersökta pepparost/Castello här på bloggen på förmiddan. Jag var till Ica maxi och de hade just den pepparosten i ett fyrpack med tre andra ostar men eftersom de andra te ostarna var mögelostar och jag inte gillar mögelost (men kan äta vitmögelost= mumsigt) och asken kostade 149 kr så fick det vara. Men till min förtjusning så hittade jag ett mini pack med fyra små ostar för 20 kr och i detta fyrpack så fanns min pepparost (den tredje osten i förpackningen från vänster) i ett mycket mindre format men nu har jag fyra ostar att mumsa på så det borde räcka så jag är jättenöjd. Sen finns en mini brie ost i förpackningen så jag behövde inte köpa nån brieost (= ett måste att ha på ostbrickan). Jag köpte två marshaller också som ska tändas på nyår för det är så mysigt! :)

 



Elin:

mmh, lät gott!

fian- gravid i v38:

Ja visst är det o fin förpackning håller jag med om hih :)

Hemmakatten:

Ost är så gott! Vi var också och handlade inför nyårsmenyn idag, och visst slank en liten ostbricka med (fyra olika ostar för bra pris). Är så gott att mumsa på, med lite kex och vin några timmar efter middagen. Hoppas du får ett bra nyår!

lolla:

gud så ostsugen jag blir när jag läser om dina ostar

brie är ett måste!!!

jag älskar ost av alla de slag mmmummmss...

härlig jul du verkar haft det åxå

kram lolla

Kommentera inlägget här: